Свинско месо със зеленчуци, почти по съчуански


Не мога да кажа със замах, че обичам китайската кухня, защото със сигурност не съм я опознала в дълбочина, чрез скромното разнообразие на ястия, които съм пробвала. Но това, което съм опитала ме е очаровало от към вкус. Друг е въпросът, че не съм ходила в Китай, а съм се възползвала от китайска кухня тук, където нещата са малко или много побългарени. Едно от любимите ми ястия е свинско (или пилешко) по съчуански. За първи път опитах тази рецепта, като добавих и зеленчуци. Хареса ми и я споделям тук с всички промени, които направих:

Основни продукти:
600 г свинско месо (не тлъсто)
1 голяма глава кромид лук
1-2 скилидки чесън
1 морков
1 тиквичка
3 бр. чушки (зелени или червени)
1 бр. суха люта чушка
70 г бамбук на лентички (намерих го в магазин Лидл, в буркан)
50 г кашу
олио, сол

Допълнителни продукти за мариноване на месото:
1 с.л. горчица
2 с.л. соев сос
1 равна с.л. захар
2 с.л. ябълков оцет
1 ч.л. джинджифил
50 мл бяло вино (или 2 с.л. оцет и 2 с.л. вода)

Допълнителни продукти за сос на ястието:
1 равна ч.л. джинджифил
2 равни с.л. захар
3 с.л. ябълков оцет
3 с.л. соев сос
6-7 с.л. кетчуп

Смесвам всички продукти за маринатата и заливам нарязаното на хапки месо. Разбърквам и оставям да се маринова, докато подготвя останалите неща.

Всички зеленчуци почиствам и нарязвам (лука на едро, чесъна на дребно, моркова и тиквичката на лентички, пресните чушки на квадратчета). Бамбукът си е нарязан :)

В тиган (нямам уок и ползвам обикновен с незалепващо покритие) загрявам 4 с.л. олио. Слагам месото заедно с маринатата. Когато течността изври, проверявам готовността на месото и ако е още жилаво, доливам малко вода. Посолявам много оскъдно. Когато течността се изпари, оставям месото да се запържи и добие този апетитен загар:

Слагам лука и моркова. Разбърквам и изчаквам лек "загар" и при лука.

Идва ред на бамбука. Отново разбърквам.

След кратко добавям чесъна, нарязаната на ситно люта чушка и всички допълнителни продукти изредени за сос на ястието.
Бъркам постоянно и след около 5 минути свалям от котлона.
В друг тиган (че моят се оказва малък), загрявам 2 с.л. олио и запържвам чушките и тиквичките. Трябва да останат хрупкави. От термичната обработка обемът им намалява и вече мога да ги сложа при месото. Всичко смесено, слагам отново на котлона за около 2 минути.

(Ако вашият тиган позволява предполагам, че последователността трябва да е такава: месо, чушки, кромид лук, моркови, бамбук, тиквичка)
С сух съд запичам кашуто (дори да купя печено пак го запичам).
Сервирам ястието топло, поръсено с кашу.


Сега липсва и по едно пържено китайско хлебче... Но и с препечени филийки става.
Добър апетит!





2 коментара:

  1. Прекрасно предложение с изкусителни снимки и изключително подробни обяснения! Много ми допада. Мисля, че и с всякакво хлебче, пък дори и без никакво, ще се изяде начаса.:-))
    Когато имаш време, заповядай, намини през блогчето ми, искам да споделя с теб получени през седмицата награди.:-))
    Хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мони, благодаря за хубавите думи! Радвам се, че ти харесва. Винаги, когато имам свободно време надничам с удоволствие в блога ти. А днес ме изненада много приятно с тези награди. Скоро ще се закича с тях :) Още веднъж благодаря и хубав ден!

      Изтриване

loading...