Картофени топчета


Вчера ги видях при Илиянка и като се загнездиха в главата ми... няма отърване. Но аз си знам илача - готвене :) И за да вкарам някакво равновесие, и да дам път и на други мисли, трябваше да избутам тези топчета на преден план в действията. За тези, които следят блога "Щъркелово гнездо", тази моя публикация ще е в категория "скучни", защото буквално ден след нея пускам същата рецепта. Само снимките са си мои :)


loading...





Такава рецепта срещам за първи път и бях много нетърпелива за вкуса. А той се оказа великолепен.



Продуктите:

500 г картофи
80 г масло (при мен 50:50 масло:олио)
120 г брашно
2 яйца
сол
индийско орехче на вкус (сложих икономична щипка)

Приготвих така:
Обелих картофите и ги сварих в подсолена вода.
Отделих 250 мл от водата, в която са се варили картофите.
Изцедих картофите. Топли намачках на пюре.
В отделеното количество вода сложих маслото и олиото. Поставих в тенджера на котлона.
Изчаках да кипне, сложих малко сол и цялото количество брашно. Бърках енергично.
Щом сместа се превърна в тесто, което се отделяше от стените на тенджерата, отстраних от котлона. Оставих да се охлади.
Добавих едното яйце и бърках до пълното му поемане. Постъпих така и с второто яйце.
Сложих пасираните картофи и индийското орехче. Хубаво разбърках.
С мокри ръце направих топчета и ги изпържих в добре нагрята маслена баня.

Мисля, че това е добра основа за картофени експерименти и съм страшно благодарна на Илиянка, че сподели рецептата. Вече си ги представям в картофено-кашкавален, картофено-месен, картофено-сиренен вкус...



А сега нещо и от мен (да не съм съвсем скучна) - прекрасно се съчетават с мед. Ако обичате съчетаването на сладко и солено, и комбинацията не ви стряска, опитайте.

21 коментара:

  1. ха,че интересни картофени топки!Т.е. това си е парено тесто с картофи,сигурно стават като картофените крокети.Супер са ти станали,Снежи,толкова идеално кръглички,браво!
    Бодвам си едничка и ти пожелавам хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно, Роси - парено тесто с картофи. Много са вкусни, с тази хрупкава коричка. Крокетите са ми по-картофени, тези топчета са различни на вкус.
      Благодаря ти и хубав, усмихнат ден!

      Изтриване
  2. Харесах си ги при Илиянка тези топчета, а виждам, че и тук са изключително изкушаващи. Страхотен резултат и приятно "дежа вю"! Поздрави, Елти! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Хубави са и то много! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  3. Ама страшно изглеждат с този златист загар! Че и перфектна форма си им докарала :) Поздравления, Снежи! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, fedora! Радвам се, че ти харесват :) Запазиха си формата по време на пърженето, а се притеснявах дали няма да се разпръснат. Пържих ги във фритюрник и първите залепнаха за телената решетка на кошницата, но после им хванах цаката.
      Поздрави и от мен. Хубав и късметлийски ден!

      Изтриване
  4. И аз си ги записах от Илияна, че много ми харесаха, но ти затвърдяваш убеждението ми да ги пробвам в най-скоро време!
    Снежи, изглеждат страхотно!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не отлагай с пробата, tillia. Имат няколко хубави страни - приготвят се лесно, вкусни и красиви са. Благодаря ти! Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  5. И аз им хвърлих око :) щом ги видях при Илиянка ! Но и при теб са станали чудесни и публикацията ти съвсем не е скучна :) !
    Хубав и усмихнат ден Elti ! Сърдечна прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно ти благодаря, Ивана! Много примамлив вид имат - как да не им хвърлиш око :)) И са вкусни!
      Хубав да е твоят ден! Поздрави!

      Изтриване
  6. И аз ги гледах и аз ги бройках, ама не съм готова още с приготвянето;) Време има, сега хубавото време навън не е за изпускане, цяла зима ще готвя;)
    Прекрасни, идеално кръгли с невероятен, хрукав загар;)
    Браво, Елти,
    хубава събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще им дойде ред, Мъхче. Радвам се, че ти харесват и ти благодаря :)
      Слънчеви, усмихнати и много приятни почивни дни!

      Изтриване
  7. Прекрасни и изкушаващи са тези топчета, много хубави снимки си направила Елти!

    Поздрави и хубави почивни дни от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Маги! Наистина видът им е изкушаващ, а вкусът - прекрасен! Хубава и успешна нова седмица!

      Изтриване
  8. Ехее, превари ме с изпълнението, Снежи! Бях ги запланувала и аз веднага щом ги видях, но домашните настояха за друго и ги забравих, а сега пак ми излизат на дневен ред :) Толкова хрупкави и слънчеви ни ги показваш, че май няма да останат в забвение този път! И ще опитам с мед - обичам да си играя с вкусовете!
    Слънчево настроение в оставащият ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудни са - опитай. Аз ги приготвих още веднъж - със сирене в сместа, но сложих традиционните подправки за картофени кюфтета и развалих работата :) По рецептата на Илиянка имат неутрален вкус (може би защото сложих много малко от индийското орехче) и стават да се комбинират допълнително с много неща.
      Благодаря ти и хубава, усмихната нова седмица!

      Изтриване
  9. Много са хубави! Чак сега ги виждам и благодаря!
    Прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съвсем "навреме" виждам коментара ти, Ил :))) Благодаря и хубав ден!

      Изтриване
  10. А дали могат да се изпекът,вместо да се пържат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм ги правила никога печени, но по принцип би трябвало да няма проблем. Очаквам само формата да си променят при печенето и да не са така топчести. Ще се радвам, ако ги направите, да споделите опит.
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  11. Много са хубави. Направих една част печени другата-пържени. Първите ми допаднаха повече.

    ОтговорИзтриване

loading...