Бисквитки, декорирани с фондан

Преди шест години, в деня на Света Екатерина, се роди дъщеричка, на моето братче. Така сама си избра името и сега празнуваме двойно - рожден и имен ден. В интернет много често се натъквам на красиво декорирани бисквитки и въпреки, че нямам нужния опит, избрах да се потрудя по направата на един сладък букет (изнервянето не беше в списъка, но се случи в последствие).




Забърках си сама фондана. Рецептата, която имам, е от Ралица, но самата тя не видях да я е публикувала някъде и коректно ще премълча. Знам, че се продават готови смеси, но лично аз не съм купувала.  Страшно съм и благодарна, защото винаги се получава и въпреки, че не съм навътре в това изкуство, успявам да си "поиграя" със захарното тесто.


Рецептата за бисквитките е:


1/2 ч.ч. меко масло
3/4 ч.ч. захар
1 с.л. мед
1 ванилия
1 бр. яйце
2 ч.ч. брашно
3/4 ч.л. бакпулвер
щипка сол

  • Мекото масло се разбива със захарта до получаване на пухкав крем. 
  • Добавят се медът и ванилията и пак се разбива. 
  • Слага се яйцето и отново се разбива с миксер. 
  • След това в сместа се добавя пресятото с бакпулвера и солта брашно и се омесва тесто. 

Тестото се получава леко трошливо, но може да се събере на топка.

  • Разделяме го на четири части и всяка се разточва на кора с дебелина около 0.4 см между два листа хартия за печене. 
  • Заедно с хартията, така разточените кори се слагат в хладилник за поне 1 час.
Фурната се загрява на 180-190С. От тестото изрязваме формички, които слепваме две по две, а между тях поставяме дървен шиш за дръжка. Печем до леко покафеняване на краищата.
Основната рецепта е тук.



Разточваме захарното тесто и изрязваме желаните форми. Изстиналите бисквитки, намазваме много тънко с разреден конфитюр или някакво сладко и лепваме върху тях фигурките от фондан. Оставяме да изсъхне. Аз нямах това време и само се надявах цветчетата да издържат до поднасянето. Успяха. После (очаквано) не "оживяха" дълго.




Ето и картичката, която направих специално за моите всички Екатерини:


Макар, че Празникът отмина, им пожелавам да са много щастливи! С ведра усмивка и истинска любов да посрещат всеки следващ ден! 

28 коментара:

  1. Снежи да е жива и здрава малката сладурана!
    Страхотен букет си направила!
    И рецептата за фондана е много хубава,
    макар че и аз не работя и не купувам такива смеси!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани и за пожеланията, и за милия коментар. Прегръдки и усмихнат ден!

      Изтриване
  2. Снежи, много цветни и вкусни бисквитки си направила и както винаги с много усет за красота си ги поднесла на малката красавица!
    Да ви е жива и здрава и да ви носи много радост!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, tillia! Много ме зарадваха топлите ти думи и благодаря за пожеланията! Прегръдки и от мен! Хубав да е днешният ден!

      Изтриване
  3. Страхотен букет - хем красив, хем вкусен, за един прекрасен повод. Да е жива, здрава и много щастлива малката принцеса и все по-вкусни и красиви букети да получава. :)
    Лека и спокойна вечер, Снежи! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Светле, за милите думи и пожеланията! Прегръдки от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  4. Прекрасен букет за една сладка малка принцеса! Да е жива и здрава! Живи и здрави да са и всички твои Екатерини, Снежи! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Дани, за прекрасните пожелания! Поздрави и успешен ден!

      Изтриване
  5. Да ви е много здрава и усмихната малката племенничка;) Страхотна чаровница и този розов букет страшно и приляга. Пък и ти си се справила много добре. И то с домашно захарно тесто. Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Мъхче, за милите и топли думи! С букета що-годе се справих, но снимките ми куцат. Все се надявам, че някога ще открия тайната и ще снимам като теб :) Прегръдки и хубав ден!

      Изтриване
  6. Да ви е жива, много здрава и щастлива малката принцеса, Снежи!
    Толкова вкусен и красив букет само една леля може да направи, защото не са нужни само майсторлък и желание, а голяма обич и нежност! Прекрасни сте и двечките!
    Прегръдки от мен и целувки за малката красавица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ирма, за милия коментар! Най-голямата награда за мен беше радостта в очите, защото наистина, както си усетила, вложих много, много любов :) Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден! Ще я нацункам малката при следващата ни среща :)

      Изтриване
  7. Елти, преди всичко пожелавам много здраве и щастие на това прекрасно дете, с това прекрасно име! Комплименти за теб и красотите които си сътворила! Невероятна си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно ти благодаря, Candy, за пожеланията! И комплиментите приемам с много приятно чувство, благодаря ти! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  8. Елти ,макар и на патерица желая здраве и много късмет на малката палавница !
    А леля се е справила блестящо с бисквитките :)...много са красиви !
    С прегръдка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Ивана, за милите думи и пожеланията! Доста си поиграх, но малката беше във възторг и набързо ми мина досадното чувство, останало след това изпълнение :) Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  9. Снежи,прекрасен,красив и много вкусен букет си подготвила,да са ти здрави и винаги засмяни отразнувалите именници!С фондана си се справила страхотно!
    Прегръдка и лека нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно ти благодаря, Роси, за топлите думи и пожеланията! С фондана се разбираме само насаме, иначе все се намира някой да мрънка, за захаросаното му пространство и ми разваля удоволствието от работата :) Има още какво да уча в тази фонданова сфера, но всичко с времето си. Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  10. Снежи,много весели,и красиви бисквитки си направила!
    Виж аз фондан само веднъж правих и не бях доволна от резултата, а и ми е трудно да го меся. Ползвам готов, но най-важното е какво се прави с него. Това, което си направила ти е повече от мудесно! И се вижда колко е доволно момиченцето!
    поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За по-мащабно бъдещо декориране (ако изобщо има такова :)) и аз бих заложила на готов, точно защото е трудоемко измесването. Обичам да работя с фондан, но все още не съм си купила улеснители (всичките му там инструменти, формички...)и за това много рядко прибягвам до такъв тип декорация. Понякога много ми се иска да се отдам на това изкуство и да сътворя поне една торта, като твоите. Възхищавам ти се, Вети! Благодаря ти и ти пожелавам хубав неделен ден!

      Изтриване
  11. Прекрасни са, Снежи!
    Много красиви, а предполагам и вкусни.
    Да е жива и здрава малката госпожица!

    ОтговорИзтриване
  12. Ах, какви хубави снимки! Много радващи!

    ОтговорИзтриване
  13. Букетът е разкошен, много много красиви сладки си направила. Да е жива и здрава племеницата ти :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Slance, за милите думи и пожелания! Приятна и уютна вечер!

      Изтриване
  14. Ауууу невероятен букет!Здраве и късмет на малката принцеса!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Поздрави и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване

loading...