Любима рецепта за пияни печени картофи

Сега е сезонът на пресните картофи, а точно с тях рецептата е най-вкусна.

Стават леко пикантни, ако решите да сложите лютичкомного ароматни от букета подправки и имат весело пиянство от специалната баня. Това е най-любимата ми рецепта.



Продукти:

1 кг пресни картофи
1 ч.ч. бира (200- 210мл)
1 ч.ч. бяло вино (спокойно може да заместите с 1 ч.ч. вода и 2-3 с.л. оцет - изпробвано е)
40 г масло (за постен вариант олио или маргарин)
1/3 ч.ч. олио
3 ч.л. горчица
3 с.л. соев сос Kikkoman (марката е препоръчителна, иначе може да сложите какъвто имате)
4 - 5 скилидки чесън
"едра" щипка розмарин
копър
черен пипер
сладък или лют червен пипер
див чесън (по желание)
сол

Приготвяне:

  • Измиваме старателно картофите (старите ги беля, пресните картофи само ги мия)
  • Слагаме ги в тавата, в която ще ги печем (ако са едри ги нарязвам, дребните оставям цели)
  • Ръсим с розмарин (не съм фен на тази подправка, но тук идеално си пасва. Слагам малко, колкото за загатване на ароматната нотка)

  • Следва черен пипер

  • Червен пипер


  • Горчицата разреждаме с малко вода (около 100мл)
  • Смесваме бирата, бялото вино (когато нямам вино замествам с вода и оцет) и горчицата.
  • Изливаме върху картофите. 
  • Добавяме соевия сос и необелените скилидки чесън. 

Скилидките са едно на ръка, но и левурдата не е за пренебрегване:



  • Слагаме сол на вкус и заливаме с олиото.
  • Печем във фурна на 250 градуса (С).
  • По време на печенето разбъркваме от време на време, преди да са омекнали, за да може хубаво да се "опиянят". 
  • Когато картофите са почти готови добавяме маслото.
  • Печем до пълно омекване на картофите и до оставане на мазнина (и да остане малко от течността не е проблем, защото се получава вкусен сос).

  • Изваждаме от фурната и поръсваме с пресен, ситно нарязан копър (слагам индивидуално по порциите, че не всички си падат като мен по копъра)

Не ми трябва никаква добавка към тях :) Само, може би,  чаша студена биричка и... слънце да пече :)



Наздраве и да ви е вкусно!


С благодарности към автора и сайта, на който я открих.

Горчицата в рецептата не е каква да е, а домашна :), е, вярно, в комбинация с купена. На домашната и трябва още ден да поузрее, но ухае много хубаво.

Следвах тази рецепта на Пепчо, като намалих пропорциите на половина. Това затрудни разбиването, но въпреки всичко добре се получи. Не намерих черен синап и използвах само бял. Хрянът заместих с прясно настърган корен джинджифил, но явно малко съм сложила, защото няма "отенъци".


Благодаря, Пепи! 



24 коментара:

  1. Ех , че ми допаднаха пияните картофки ,Снежи :), ще ги направя при първа възможност ! Много забавно написана рецепта :) ! Бира има , ама слънцето все по тъча бяга и никакво го няма :) !
    Прегръдка ,Снежинка и хубава ,спорна седмица :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивче, направи ги, няма да съжаляваш. И при нас слънцето едва се показва, но търпеливо чакаме... :(
      Прегръдки и от мен, мила! Хубава и спокойна вечер! И благодаря!

      Изтриване
  2. Ох, много апетитни картофки!
    Обичам "пияно" пиле и ако добавя и картофките
    ще се опияним чудесно!
    И тази левурда можеше да не я снимаш :)
    Ами само ме дразниш!!!!
    Прегръдки, Снежи и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, дразнителите са големи двигатели, нали знаеш :)) Приятно опияняване с пилешко и картофи, но съветвам предимно с картофи и левурда ;) Прегръдки и от мен, мила! Хубава и спокойна вечер!

      Изтриване
  3. Чудесни са! Непременно ще ги пробвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Траянче! Дано останеш доволна от пробата и ще чакам да споделиш. Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  4. Каква вкусотия има при теб, Снежи... Обожавам картофки във всякакъв вариант, а този при теб наистина е много вкусен и ароматен. Благодаря за идеята!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери и ние сме големи фенове на картофени вкусотийки, но тези изместиха всички други рецепти. Благодаря ти и хубава вечер!

      Изтриване
  5. Прекрасна рецепта, Снежи,
    а с начина, по който си я представила и обяснила - неустоимо изкушаваща.
    Обичам картофи във всичките им варианти и при твоите снимки преглъщам вече няколко пъти...:0
    Благодаря за споделената идея за приготвяне на по-различни пресни картофки, ще се опита...
    Поздрави и пожелания за хубава и успешна нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Ще се радвам да ги опитате и дано ви харесат. Ще се повторя, но печени пресни само по тази рецепта ги хапваме вече.
      Поздрави и прегръдки от мен! Приятна вечер!

      Изтриване
  6. Много апетитни, златисти и ароматни картофки, Снежи! Много често правим вкъщи, с различни подправки и аромати, някога ги пека и в плик. Ще изпробвам и твоето предложение! :)
    Хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Ще се радвам, ако вмъкнеш и тази рецепта в кухнята. Гарантирано няма да съжаляваш. И ще чакам да споделиш, току виж и на вас са станали любими. Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  7. Снеже, невероятно вкусни са! Слагам като подправка тарос /естрагон/, но имам розмарин и ще пробвам.
    Много симпатична и оригинална дървена лъжичка! :)
    Прегръдки и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, замислих се, но май никога не съм подправяла с тарос. Ще трябва да опитам. След едно "предозиране" с розмарин реших, че тази подправка не е за мен. Но тук, пестеливо сложена, много ми харесва как се комбинира.
      Лъжичката ми е спомен от Трявна :)
      Прегръдки и от мен! Приятна вечер!

      Изтриване
  8. Тчоно сме на вълна пресни картифки- на всяко ядене;) Ще ги опитаме и тези, при това непременно с горчицата на Пепчо;)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не вярвах, че ще бъркам и домашна горчица, Мъхче, но като видях рецептата ми стана много любопитно. А тя взе, че стана по-добра от купената. И за любимите ми картофки точно на време се появи :) Прегръдки и приятна вечер!

      Изтриване
  9. :) Снежи, винаги се забавлявам тук!:) Искам и аз да направя една баня на моите картофки, ама сега закъснях, но утре гледай какво става:). И горчицата е чудна и картофките разкош! Прегръдки от мен, с пожелания за прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И Кате, хубаво да ги изтриеш преди банята :))
      Радвам се, че ти харесват и картофките, и горчицата. Хм, аз закъснях с отговора и то станало утре, дали не сте на пияни картофки вече :))? Да ви е сладко, на каквото и да сте!
      Прегръдки и хубава вечер!

      Изтриване
  10. Снежи, представила си поредно изкушение. Не само картофите, но и снимките са опияняващи. Различно и интересно и ще се пробва. Благодаря ти и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Ще се радвам, ако ви харесат. Наистина е различна и непопулярна рецепта, но е много добра. Приятна и спокойна вечер!

      Изтриване
  11. О, Снежи, страхотни картофки! Мъжът ми ще бъде супер очарован, напълно съм сигурна! И горчицата на Пепи ще се постарая да направя и ще последвам примера ти за симпатичната мини каничка, и аз си имам същата :)
    Много благодаря за всички идеи!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче! Каничката ми е подарък от свекървата, имам си две и много си ги харесвам, но горчицата с това мини количество, което забърках, едва се вижда :) Ще се радвам да направиш и картофките, и да очароваш повече хора колко теб :) Хубава седмица и на теб! Прегръдки!

      Изтриване
  12. Снежи, чудна комбинация от весели и ароматни картофки, гарнирани с домашна горчица....Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти харесват, Иглика и благодаря! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване

loading...