Сезонът на сачовете е открит с пилешко и сметана - мъжка кухня.


Ту се затопли, ту застуди, ту градушка ни чукне, ту слънце пече... - и времето като хората, все по-шантаво става. Но нали настроението зависи от нас и обикновено ми става по- лятно като правя ето така:


После тръгвам на работа и ... в края на работния ден вече се зъбя по начин, който наподобява усмивка. И всичко се повтаря с изгрева на слънцето и началото на новия ден.

Издебнахме обаче един от слънчевите дни, за да хвърлим по една усмивка на градината и да поработим върху екстериорния интериор на лятната кухня.  После за награда си направихме едно гальовно пилешко в сметана, поглезено от мъжка ръка :)
Ето и рецептата:


Продукти за 6 - 7 порции:

1 кг пилешко филе или пилешки пържоли от бут
1 малка консерва царевица (тези които са около 400мл или 300г)
200 г топено сирене (на "Жоси" или друго, което ви допада на вкус)
200 мл сметана за готвене
1 буркан кисели краставички (670 г)
черен пипер на вкус
2 - 3 с.л. соев сос (за предпочитане Kikkoman)
олио
сол (може би)
По желание още:
200 г гъби печурки
2 - 3 печени червени чушки

И задължително един голям сач или тиган. Това е рецепта, която всеки мъж може да сготви (сложността може да се сравни с това, една жена да развие болт с отвертка :)).



Начин на приготвяне:

  • Нарязваме пилешкото на хапки.
  • Поръсваме с черен пипер и заливаме със соевия сос. Разбъркваме и оставяме около половин час.
  • През това време почистваме гъбите (в случай, че ще сложим), нарязваме краставичките на 4 по дължина, нарязваме чушките (ако сме избрали да има), топеното сирене нарязваме на кубчета и смесваме със сметаната
  • В сача наливаме олио и слагаме да се нагрява.
  • Отцеждаме пилешкото (ако се е отделила течност) и го слагаме в добре нагорещения сач.
  • Пържим до лек или по-тежък загар (аз си падам по по-загорели).
  • След това добавяме изцедената царевица.
  • Ако слагаме гъби те идват минута след царевицата. И с тях пържим около 3 минути.
  • Следват киселите краставички и опцията печени чушки.
  • Разбъркваме и веднага заливаме със сметаната и парченцата топено сирене.
  • Държим на огъня и бъркаме още минута-две. Готово е. (Който смее, да грабва лъжица и да проверява как е на сол)
---------------
Във времената, когато все още не бях открила предимствата на сача, си хапвахме тази рецепта, сготвена на тиган и поднесена в палачинки. Наричаме си ги "Кумовинки", защото рецептата за това сметаново-пилешко бижу  знам от моя изключително добър в кухнята кум :). Снимките са от 2009 - 2010 г.



И във вариант "джобче" от хлебче сме пробвали (пак стари снимки):



А сега по лесния начин - директно от сача:


Но винаги споделено с приятели :) 
Да ви е вкусно!

А аз имам на дневен ред такава чуденка :)


25 коментара:

  1. Много лятно ми стана от тази публикация, Снежи! :) Постерът в началото е много забавен и закачлив! :) Ястието е лесно и със сигурност много вкусно. Браво на шеф готвача. :) И на последно място аз първоначално си помислих, че това е лампа, но и за цветя ще послужи. :)
    Хубава вечер и усмихнато утре! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, понякога имам нужда от хапче за настроение :). Но едно, че не се продават такива, друго, че не обичам хапчета и търся безобидни, но работещи алтернативи ;). Радвам се, че съм предизвикала лятно настроение и у теб :). Отивам да поздравя готвача :)) На теб усмихнат и весел ден!

      Изтриване
  2. Страшно настроение, много хубаво. И направо си сложих малко от вкусния сач, седнах на тревичката ви и просто се замечтах. Ех, Снежи, чудо!
    А аз съм "за" лампата. ;) Струва ми се подходящо, а за саксия все ще измислиш нещо.
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре дошла си, Гери, на моята ливадка и на гозбичка :)
      Отчитам, един глас за лампата :)
      Благодаря ти и красив днешен ден!

      Изтриване
  3. Снежи, това с разцъфващата и увяхваща усмивка ми е до болка познато, но слагай розовите очила и загрявай за истинското лято! Прекрасни разновидности на сача,поздрави за готвача! Би послужил за саксия този "ловец" за пчели, ама направо е грехота да го съсипваш, от водата ще се развали, а си е перфектен за градинска лампа, ще придава невероятен дух....Но ти ще си решиш!Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе, слагам ги очилата, но лошото е, че без тях вече (почти) не мога да гледам ;) И понякога ми е уморителна тази гимнастика. Ще поздравя готвача веднага :) и току виж и днес ме изненадал. Втори глас за лампата, а и на мен започна май в тази посока да ми просветва.
      Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  4. Снежи,рано сутрин тези гледки не са за слабо сърце :)
    Шегувам се разбира се!
    Чудесно е съдържанието на сача, а и друго е мъжка ръка да го
    погали....
    Чудесна лампа ще стане от това покривало!
    Прегръдка и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Друго си е, Дани :), друго... Дано не съм разстроила неделната ти сутрин :)) Трети глас за лампата - отивам да обсъдя с половинката как и къде :)
      Прегръдки и от мен! Хубаво неделно настроение!

      Изтриване
  5. Снежи,свежа както винаги. Мен всяка твоя публикация много ме зарежда, развеселява и ободрява, така че не разбирам това твое изречение с очилата.
    И аз съм "за" лампата, а в кръга на шегата - става и за шапка на плашилото в градината...Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Мари, за милите думи! За плашило в градината не се бях сетила :), но ми трябва такова, което да стряска охлювите, че всичко ми опасоха. А вчера видях и скакалци да си похапват салвия :))
      Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Вчера гледах покрай Бачковия манастир сачове и се чудих дали да си взема един, но тъй като не знам дали мога да го използвам на керамичен плот, се отказх.
    Всички предложения са великолепни, Снежи!
    Поздравления за майсторството и идеите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, нямам идея дали става сач на керамичен плот. Знам, че някои го ползват на газов котлон, а аз опитах на обикновен, но истинският вкус (поне според мен) се постига на открит огън (по първобитния начин :)))
      Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  7. Снежи, обожавам ги и аз тези сачове, особено когато са ми ги приготвили. За това с хлебчето не се бях сетила и ще се възползвам от идеята.
    И аз съм 'за' лампата.
    Усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, да, Танче, по-вкусно е наготово, а когато не ми се готви винаги минаваме на вариант сач. Мъжът ми става все по-добър в тази област :)
      Умуваме и за място на лампата :) Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  8. Хм, отдавна се колебая дали не е време да се сдобием с един-два сача, но още умувам. Ако продължиш темата, бързо ше реша;)Обичам тези "мъжки" ястия!
    И аз съм за лампата. Ако се колебаеш дали да не я махнеш, ще я взема с кеф;))
    И хубава седмица, пълна с много в розово и широка истинска усмивка;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако имате възможност за готвене на открито, в двора, на истински огън не се колебай за сач, Мъхче. В противен случай може да ти стои като ненужна вещ. Ние купихме за проба първо един, дето събира около 3 порции, после купихме по-голям - за около 5 порции, а сега търсим къде да си направим поръчка за 56 см сач :)) А лампата не си я давам :)) Още не е светнала, но се надявам скоро и това да стане. Благодаря ти! Хубав и широко усмихнат ден и на теб! Прегръдки!

      Изтриване
  9. Обожавам всякакви ястия на сач, толкова вкусно е всичко, приготвено в тях! Снежи, вашият сач и останалите от серията са толкова вкусни! Относно декорацията, май по-добре да е висяща лампа, някак по-ми допада. Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Лятото предимно на сач се готви, че хем ни е по-вкусно, хем по-бързо. Светне ли лампата ще ви я покажа в тази си роля, че много ми помогнахте. Красив и щастлив ден!

      Изтриване
  10. Снежи, много ми харесва това предложение -
    вкусно и апетитно, чудесно поднесено, много разнообразни идеи... една богата кухня!
    Хубавото настроение и усмивки, които създаваш са неизменното допълнение:)
    Благодаря за удоволствието, а относно питанката - и аз съм за светлинния ефект.
    Сърдечни поздрави и хубави майски празници, Диана
    .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче, за хубавите думи! А аз бързам да поздравя мъжа ми, та да работи с кеф по още сачови идеи :)) Ще има и светлинен ефект, решено е :) Сърдечни поздрави и от мен! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  11. Снеже, сложи раздел в блога "Приготвено от половинката"! Поздравления - достойно те замества с тези вкуснотии!
    Относно питанката - и аз съм за абажур!
    Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, Инче, ще ми превземе блоговото пространство с такъв раздел. Лятото много сачове му минават през ръцете :)) Прегръдки, мила и хубав ден!

      Изтриване
  12. Искам да благодаря на всички за милите коментари и най-вече за помощта относно питанката "лампа или цветарник". Първоначално виждах конуса като фуния пълна с цветя, но идеята за лампата, която се появи в последствие, размъти представите ми. Благодаря ви, че избистрихте погледа ми, а в някоя от следващите публикации ще покажа какви сме ги свършили (като знам колко съм навременна може и в края на лятото да е, но ще ви покажа). Хубав ден на всички, мили мои виртуални приятелчета!

    ОтговорИзтриване
  13. Пилешко със сметана е супер...ама 1-2 пъти на тримесечието :) Ако жена Ви е почти влюбена в тази манджа и я готви всяка седмица, няма да е толкова весело...както при мен :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Много сте прав Борман Комерс :)) Всичко трябва да е с мярка. Завиши критериите, човече, или се моли жена ти да се влюби скоро в друга манджа :) Разсмя ме. Хубав и усмихнат ден и на теб!

      Изтриване

loading...