Солени кексчета със зеле


Не трябваше да са със зеле, а със зеленийки разни, но понякога съм толкова разсеяна, че приемам видяното буквално и в случая думата "zelje" директно я записах като "зеле".
Преди още да набавя продуктите ми просветна в "zelje-но" :), но вече умишлено се насочих към зелето, че и без това бях планувала да готвя прясно зеле с ориз.

Солени кексчета с царевично и пълнозърнесто брашно

Кексчетата са по сръбска рецепта, а последно ядох такива кукурузени ей на тая тераса, с изглед към Власинското езеро (снимката е отражение в стъклото на ресторанта за това е с такова качество).

На Власинското езеро

 И когато видях комбинацията от царевично и пълнозърнесто брашно, че и с това зеле ;) в блога Moje grne реших, че трябва да ги опитам.

Рецептата е много лесна. Правя я вече два пъти. И след като опитах със зеле минах на вариант без никакво зеле(но) :)
Вариант със сирене и маково семе в сместа

Ще ви трябват:

75 г пълнозърнесто брашно
75 г царевично брашно
5 г бакпулвер
1/2 ч.л. сода бикарбонат
1 ч.л. сол
120 г прясно зеле (опция)
150 г заквасена сметана (кисело мляко)
75 мл олио
1 яйце

50 г шунка
50 г кашкавал

сусам и ленено семе за поръсване

Приготвяне:

  • Нарежете зелето на ситно, като за салата. Загрейте в тиган малко мазнина  и го запържете без да добавяте вода. Когато поомекне посолете и пържете до оставане на мазнина и зачервени крайчета.
  • Шунката и кашкавала нарежете на дребни кубчета.
  • В купа смесете двата вида брашно, бакпулвера, содата и солта.
  • В друга купа разбийте яйцето, заквасената сметана и олиото.
  • Сипете сметаново-яйчната смес при брашното и разбъркайте
Приготвяне на солените кексчета
  • Добавете шунката, кашкавала и зелето

Всички съставки са добавени. Остава да разбъркаме сместа

  • По желание може да поръсите с прясно смлян черен пипер.
  • Разбъркайте хубаво и разпределете сместа в малки огнеупорни или метални формички, предварително намазани с олио (а може и ръснати с брашно).
  • Поръсете със сусам и ленено семе.
  • Изпечете в предварително нагрята до 200 градуса (С) фурна.

Готовите кексчета

С благодарности към Dragana и нейното Grne, в което бръкнах и измъкнах тези вкусни кексчета.

Hvala Moje grne iz Elti

40 коментара:

  1. Много ме разсмя с това зеле, откривател си, защо не, идеята е интересна! Представям си ги с някоя зеленчукова супа! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Павлинче! Вървят си със супичка :) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  2. И аз мисля, че ще са вкусни! :) А и изглеждат много хубаво.
    Поздрави, Снежи!

    ОтговорИзтриване
  3. Рекох да видя какви ги вършиш в неделя сутрин :) ....Снежи , ама и със зеле са хубави , не бях срещала такива :) , но пък дават сериозна заявка за нов чудесен вкус !
    Прегръдки ,мила ! Хубава неделя :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ив! И аз със зеле до сега не бях правила, но честно, без него повече ми харесаха. Прегръдка и от мен! Усмихнат ден на теб!

      Изтриване
  4. Снежи, много весело ми стана, четейки публикацията ти. Със зеле или не, мисля, че имат страхотен вкус. Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Наистина имат много нежна структура и са доста вкуснички. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  5. А, Снежи, така се стига до великите открития! :)))
    Много обичам баница със зеле - и с кисело, и с прясно (точно така пържено), така че мисля да ми се усладят твоите зелеви мъфини. И ще ги изпробвам, няма начин! Вече ми влезе муха в главата :)
    Поздрави и весела неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ирме! И аз си падам по зелевите баници, та реших, че и кексчетата ще ми харесат със зеле, но без него повече ми допаднаха. Ще се радвам, ако решиш да ги опиташ. Поздрави и прегръдки от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  6. Снежи, понякога тези грешки са много правилни!
    А при превод от този език не може да не стане :)
    Не съм виждала такова брашно!

    А мъфините са прекрасни!
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Не съм сигурна, че тук грешката е от най-правилните :), но самото тесто за кексчетата е страхотно. За първи път купувам и аз такова брашно и ми хареса, за това му сложих снимка. Прегръдка и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  7. Според мен използваме зелето твърде малко в кухнята си, а то е толкова ценно и полезно. Така че рецептата е просто страхотна :) Поздравления за попадението!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Зори! Аз си обичам зеленцето, но домашните избягват всичко с цвят зелен :). Не признават нито полезното, нито ценното. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  8. Снеже, с това зеле че заинтригува! Грешката е създала нова рецепта! :) А най-хубавото е че добавките може да се разнообразят.
    Прегръдки и хубава неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче! Да, това е хубаво, че може да сложиш това, което ти харесва. Самото тесто за кексчетата е много сполучливо. Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  9. Такова нещо не бях чувала - мъфини със зеле! Но звучи доста интересно и най-вече нестандартно, а щом ги правиш втори път, значи си заслужава. Браво, Снежи!
    Хубава и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не бях чувала, Албенче :) Интересно ми се видя и въпреки, че открих грешката ги направих в тази неопитвана до сега комбинация.
      Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  10. Обичам ги такива обърквации,.....все хубави неща се получват:))!!!!Прекрасна вечер и спорна и слънчева нова седмица:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-скоро нестандартни :). Мисля, че не на всички биха допаднали, но реших да ги споделя, ей така за идеята. Благодаря ти, Миленче и ти желая прекрасен ден!

      Изтриване
  11. Звучат вкусно! Ще ги приготвя на съпруга! Веднъж ме помоли да му правя баница със зеле и се получи добре.
    .... Дори ми хрумва да му направя асорти- да разделя тестото на 3-4 части и да добавя някъде бекон, шунка, и да оставя на мен само със зеле ... Вероятно ще са много вкусни и с кисело зеле. Жалко, че нямам и троха кисело зеле.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! И аз обичам баница със зеле, но с кексчетата е различно. В сезона на киселото зеле може и да опитам :) Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  12. Ето как могат да се родят страхотни кулинарни попадения -
    апетитно звучи, Снежи, а предполагам че и вкусът е чудесен.
    Обичам зеле, обичам солени мъфинчета и съм на такава вълна -
    това предложение определено е за мен...
    Благодаря за изкушаваща нестандартна идея,
    успешна и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче, благодаря ти! Не бих определила попадението като страхотно, но все пак става :)Както казваш нестандартно е и си струва да се опита от любопитство. Виж тестото за кексчетата наистина е страхотно. Само със сиренце, или с шунка и кашкавал са бижу.
      Прегръдки, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  13. Снежи, искрено се забавлявах! Обаче кексчетата със и без зеле ми изглеждат много вкусни, идеални за закуска, за пикник, за похапване пред тв, просто бих ги консумирала цял ден! Прекрасна нова седмица и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Катенце! Ако ме вземеш с теб на пикник обещавам от мен да са кексчетата :) Прекрасен ден на теб и прегръдки!

      Изтриване
  14. Браво това ще се пробва. Грабна ми интереса :)


    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  15. Hvala puno na isprobavanju. Drago mi je da ti se dopao recept i stvarno sam se obradovala kada sam videla. :) Fotografije su fenomenalne, prelepe. Svaka čast!

    ОтговорИзтриване
  16. Привет, Елти!
    Това е интересно предложение, любопитна комбинация на продукти.
    Предизвика интересът ми. Хм, мъфини със зеле...
    Ще се изпробва.
    До скоро!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти! Струва си да се опитат с или без зеле. Дано се харесат там в кулата :) Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  17. Това е от вкусните грешки :) с удоволствие бих ги завела на пикник тези кексчета! Поздрави и усмихната вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Габчо! А дали искаш компания за пикника :))? Обещавам да направя от вкусните грешки :) Поздрави и от мен, с пожелание за красив ден!

      Изтриване
  18. Снежи,страхотни са ти кексчетата ,мисля че ще са еднакво сполучливи и със зеле,и със зелено! :)
    Всичко,що е с квасена сметана ме очарова,знаеш!
    Бих се радвала да ни покажеш още снимки от това езеро!
    Сърдечна прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Мисля, че със зеленийки по- ще им отива, но зелето като опция е по-нестандартно. Поне аз за първи път опитах такива кексчета. Повече снимки от езерото качих на личния ми профил във ФБ и реших да пропусна фото - разходка в блога, но може пък да се поправя или пък ти да си направиш личен профил :)
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  19. Ама това е много интересно като вкус Снежи :) Звучи ми вкусно ... бих опитала с удоволствие ... обичам солени кексчета :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани! Когато за първи път, при едно пътуване в Сърбия, не спряха да ми хвалят тяхната пита проя, опитах и не бях очарована. След това взе, че започна да ми харесва. А в солените кексчета с царевично брашно, които ядохме на Власинското езеро, направо се влюбих. Като видях тази рецепта нямах търпение да я направя и се оказа наистина страхотна. Дано и на теб ти хареса, ако решиш да ги направиш. Прегръдки, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  20. Свежо и иноваторско! :) Защо пък не зеле! Мушила съм зеле къде ли не, ще пробвам и в нещо тестено да го вложа :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Таничка! Ще се радвам, ако решиш да пробваш и ти хареса. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване

loading...