Познатият непознат тарт с круши и чао ноември


В последния ден от ноември празничното настроение е с един градус нагоре (обратно пропорционално на синоптичната прогноза). И както си имаме и сняг, и студ предколедните звънчета дрънкат в главата ми по-ясно (надявам се да са звънчетата ;)). Декември е най-любимият ми зимен месец. След него зимата може да си тръгва :)) Но декември го искам снежен, много снежен, най-снежен и умерено студен :) Това, дето написах до тук, няма нищо общо с рецептата, която се каня да публикувам, но като видях на календара числото 30, плюс това, че пред мен са два почивни дни, ми стана едно... бъбриво :))

Рецепти за тарти с круши съм срещала често, т.е. познати са ми, но ключовият момент е кога точно ще погалят погледа ми. Като тази, която видях и направих веднага.
Източник: Budi domaćica

(Вместо "източник" си мисля дали да не използвам вече "заразно зло" :) Много зле ми се отразяват всички вкусотии, които ме заразяват с лакомия само чрез снимки. Знам, знам, че проблема си е мой :) )


Продукти за тестото:

190 г брашно
65 г кристална захар
110 г масло
1 яйце
Щипка сол

Продукти за плънката:
85 г масло
40 г кристална захар
2 с.л. мед
1 яйце
1 с.л. (с връх) заквасена сметана
130 г смлени орехи (бадеми)
2 с.л. (с връх) брашно
1 прах ванилия
3 круши
1 с.л. мед (за намазване)

За декорация:
Орехи (филирани бадеми) и пудра захар


Начин на приготвяне:


  1. На тестото
  • Изсипете в купа брашното, добавете солта, захарта и студеното масло, нарязано на дребни парчета.
  • С ръка започнете да претривате маслото и брашното, докато не се получат маслени трохи.
  • Добавете яйцето и омесете на плътно тесто.
  • Разточете тестото на кръгла платка (с диаметър 28см), върху лист пекарска хартия.
  • Преместете платката задно с хартията в тавичка (диаметър 26см), оформете кант (около 1 см висок) и приберете в хладилник за половин час.
  • Загрейте фурната на 180 (С).
  • Извадете тавичката от хладилника, след указаното време и печете около 15 минути (до леко порозовяване на крайчетата). (Върху тестото може да сложите фолио, отгоре да изсипете бобени зърна за тежест и да не се надига тестото. Пекох без да правя това. Само го надупчих с вилица.)
Съвет: всички продукти може да сложите заедно в купата на кухненски робот и да омесите с няколко завъртания.

     2.  На плънката
  • Затоплете маслото да стане меко. След това добавете захарта, меда и разбийте с миксер (или тел).
  • Добавете яйцето и пак разбийте.
  • След това сложете сметаната, смлените орехи (или бадеми), ванилията и разбъркайте.
  • Добавете брашното и бъркайте до пълното му поемане.

   3. На тартата
  • Измитите и подсушени круши нарежете на 4. Отстранете семките и дръжките.
  • Извадете платката от фурната и внимателно изсипете отгоре плънката.
  • Нарежете крушите на тънки резенчета и подредете отгоре. 
  • Върху крушите изсипете лъжица течен мед и поръсете с орехи.
  • Върнете във фурната и печете още 40-45 минути, без да променяте температурата.
  • Извадете, оставете да се охлади и сервирайте тартата поръсена с пудра захар.


Любимото ми време за кафе в неделя, а още повече с тарта ;)


Да ви е сладко!

20 коментара:

  1. Хах, ще те категоризирам като момичето с вълшебните приказки, Снежи. И да си поръси човек душата с пудра захар, и да се изкуши от заразно зло... Ех, голяма слабост са ми. :)
    А тартът е пре-кра-сен! :) Прекрасен!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! Е, това (със заразно зло) е, за да търся вината в друг, а не в себе си ;)
      Поздрави и от мен! Приятна вечер!

      Изтриване
  2. И аз искам снежен, снежен;) Ама и после го искам снежен, снежен. Хич не давам да си ходи зимата преди средата на март;) После може на бегом да тръгва;)))
    Много ти е уханен сладкиша, Елти! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мъхче! А може и до март да е снежно, но ако ме пуснат отпуска и не ходя на работа :)
      Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  3. Вкусен и ароматен-обичам круши...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Много апетитен часовник, Снежи! Отрежи и за мен 10 минути, моля :)
    Прегръдки и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха-ха, 10 минути казваш :)) Ок, режа :) Хубава да е и твоята седмица, Пепи!

      Изтриване
  5. А за мене 15! Всъщност може и 1/2 час! Вкусно и красиво, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Сега ще нарежа, по равно да ви е ;) Хубава вечер!

      Изтриване
  6. И аз като ,Пепи искам 10 мин. моля, :)) ей, как го измисли пак това с часовника :)..много готино за поръчка, особенно ако има насреща ти такава великолепна тарта!
    Целувки, Снежи и нека декември бъде какъвто го искаш:*!
    Чао!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ив! Пепи, даде интересен старт за поръчка и как звучи само "10 минути, моля" :))) Целувки и от мен! Красив да е и твоят декември!

      Изтриване
  7. Чудесен и вкусен:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Снежи, прелестен е. Усмихната седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Хубаво настроение и на теб, през новата седмица!

      Изтриване
  9. Часовникът е уникален. Отзад напред започвам, но често ми се случва като видя нещо красиво и вкусно да сбъркам словореда:))) Та Снежи както винаги тук откривам вкусна рецепта, прекрасни снимки и много настроение! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Снежи,великолепна тарта си направила!С круши,орехи,сметана-истинска наслада с кафенцето е било!Точно сега има страхотни круши така че не съм изненадана,че сега ти е дошла подобна муза.
    Отивам още назад да наваксам...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Права си за музата - дойде с едни круши, които бяха много хубави :), плюс снимката, на която попаднах и вече нямаше мърдане. Поздрави!

      Изтриване

loading...