Какво е да ти подарят пролет

Празнувахме рождения ден на съпруга ми в Сандански и Копривщица. Невъзможно или налудничаво може да ви звучи, като погледнете картата, но така се получи.
Моят подарък беше Копривщица и любимият ми комплекс Дюлгерите. Изненадата от приятелите беше Сандански. И така празнувахме три дни, като в приказките (някой може да направи друго сравнение :))

В Сандански беше истинска, зелена и нацъфтяла пролет. Хубавото време беше като подарък за рожденика, а ние намазахме покрай него :) Още повече, че предната седмица в Перник чистихме сняг.

В парк Сандански

Хотелът ни беше в съседство с парка и разходките ме зареждаха с неописуема красота. И преди съм била в Сандански, но горещото лято, което уцелихме тогава, пази спомени само за жегата. Пролетта си е съвсем друго усещане. Мирис на нов живот. Каквото и да напиша за нея, все някой ще го е казал преди мен, за това ще си спестя думите за природните картини. И ще ви ги покажа в снимки:

Магнолия

Магнолиите ме очароваха.

В парк Сандански

В парк Сандански


Имаше ярко жълти, наситено зелени и розови петна в пейзажа.

В парк Сандански

В парк Сандански

В парк Сандански


Бялото идваше от магнолиите, цъфналите сливи и върховете на Пирин.



Мелник, Роженският манастир и Рупите ги наместихме в съботния план:

Мелник



Роженски манастир

Рожен

Рупите

Рупите

И още една от кръчмите, включени в проекта "100 национални кръчми на България" ми удари печат в книжката. Това е Роженски хан. Маслен боб, чушки бюрек и топли домашни хлебчета, тип тутманик - това успях да опитам от менюто :) А, и домашната им торта - неугледна, но много вкусна. Не го подминавайте, ако се окажете в Рожен. Точно в началото е - първата къща-мотел, вляво.

Роженски хан

В неделя взехме на екс пътя Сандански - Копривщица. Градове, различни по дух, но очарователни сами по себе си.

Копривщица

Копривщица
И въпреки, че вече писах за Копривщица и комплекс Дюлгерите, не мога да не повторя, потретя и т.н. за тази моя нова туристическа любов :)

Изглед от комплекс Дюлгерите

Племеничето ми ме навиваше как хубаво ще си живеем в тези къщички, искаше да се преместим там, в комплекс Дюлгерите :))




И въпреки, че работната седмица започна на пълни обороти, все още не може да замете приятното състояние на душата ми. Дори се хващам, как се усмихвам по-често на клиентите, не по протокол, а от сърце.
По пътя за вкъщи пак минахме през Панагюрище. Местата са познати, но винаги разкриващи нещо ново.
При туристически заслон "Кулата"

Панагюрище
Ако сте стигнали до края на тази дъъълга публикация, се надявам, че е защото ви е било приятно. И ви пожелавам хубави дни, с повече поводи за усмивка и добро настроение.

По време на екскурзията, в главата ми се беше запечатал един откъс, от последната книга, която прочетох:


Проста истина, нали? И в още един цитат, от същата книга се казва: "Предаването на спомените е най-яката подпора на крехкия мост, който ни обединява като хора.
Съхраненото в сърцата ни, представлява най-могъщата част от нашата човечност."




28 коментара:

  1. Разходката с теб беше много приятна. А публикацията, не ми се стори дълга, напротив исках още :)
    Хубав ден и продължавай да се усмихваш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз исках още :)) Ама нали и на работа трябва да се ходи :)
      Радвам се, че ти е било приятно, Наталка! Хубав ден и успешна нова седмица!

      Изтриване
  2. Снежи, благодаря за тази подарена красота... Напълни ми и очите, и душата. :)
    Прекрасна разходка сте си организирали!
    И честит рожден ден на съпруга ти, да не забравяме. Да ти е жив и здрав и заедно да споделяте радостта си винаги! :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери! И аз това си пожелах - да ми е жив и здрав, с другото все ще се справим. Радвам се, че дори и виртуално, се разходи с мен :)
      Поздрави и хубава нова седмица!

      Изтриване
  3. Снежи, много приятно ми беше даже, насладих се на красотата, която си запечатала. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  4. Е, Снежи, страхотна екскурзия по този празничен за вас повод! И аз бях на опашката на вашата група :) И много, много приятно беше в пролетните дни сред цъфналите магнолии!
    Пак да ни разходиш, Снежи! :)
    Хубав ден на Първа пролет! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тези магнолии ме омагьосаха направо, Албенче. В нашия край няма и така им се радвах. Не знам къде ще ме отвее вятърът следващия път, но ще разходя и вас виртуално :) Честита пролет и на теб, и много поводи за усмивки!

      Изтриване
  5. Честита пролет, Снеже! Ти вече си я посрещнала в приятна компания и чудесен повод!
    Благодаря че ни направи съпричастни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честита и на теб, Инче, и благодаря! Прегръдки и от мен, с пожелание за красива нова седмица!

      Изтриване
  6. Честити празници, Снежинки! Благодаря за споделена та емоция, стана ми много пролетно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Игличе! Пролетта се оказа на 150 км от нас и бързах да я пренеса в картинки :) Хубав ден и успешна седмица!

      Изтриване
  7. Извинявай за грешката, Снежи!

    ОтговорИзтриване
  8. Ух, че хубава разходка сте си направили, по любими местенца, носещи толкова Пролет, чистота и нежност, точно като за празника днес! Честита Пролет, Снежи, здраве и безброй усмивки и все красиви дестинации ти желая! А тези подаръци са ни любими, от години и ние процедираме така - подаръците в разходки:))). Благодаря ти за удвоената доза Пролет, която подари и на нас!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце, много често съм се радвала, вълнувала и преживявала с вашите подаръци-разходки, пожелавам и на теб още много красиви места да откриеш. Умееш да ги показваш по един заразителен начин. И винаги искам да ги видя на живо :). Благодаря ти! Честита и слънчева пролет! Прегръдки!

      Изтриване
  9. Напълни ми душата и очите с кадри от дома. Била съм на тези места и много си ги обичам. И пролетта е така красива! Благодаря ти, Снежи :)
    Честита пролет с усмивка от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пролетта за мен е най-красива :) Благодаря, Тики! Честита пролет и на теб, с много усмивки, хубаво настроение и слънце в душата!

      Изтриване
  10. Честита първа пролет и празник, Снежи,
    и ти вече си я посрещнала - много красиви снимки, емоция и въздействие.
    Благодаря за удоволствието, а за вас още здраве, усмивки и слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче! Честита пролет и на теб, с пожелание за вдъхновяващи емоции! Хубав ден и успешна нова седмица!

      Изтриване
  11. Да ти е жива и здрава половинката , Снежи! Желая ви още много щастливи години заедно! И много красиви разходки! По няколко пъти се връщах да разглеждам снимките! Много красота има в България!
    Честита пролет! Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ив! И аз това си пожелавам :) А ти, като си дойдеш в България, да наваксаш с красотите :) Честита и слънчева пролет, с много усмивки! Прегръдка и от мен, още по-голяма!

      Изтриване
  12. Ох, малко ти завидях за всички тия хубави места на които аз още не съм ходила, а толкова много искам, но пусто време, както и да е! Прекрасни снимки, такива едни с настроение! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поли, ще ти се отвори път и на теб, сигурна съм :) Всички воюваме с това време, работата и куп други. Красива пролет ти пожелавам, с много хубави емоции! Прегръдка!

      Изтриване
  13. Всичко е красиво, пролетно и много истинско! И ти завиждам за възможността да забегнеш, Снежи! Ако можех, бих го правила всеки уикенд!
    Честит рожден ден и на момчето ти! Да бъде здрав и щастлив- то с теб има ли друг шанс?;) Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз бих се възползвала всяка седмица, Мъхче :) Но желание и възможност се разминават по-често, отколкото ми се иска.
      Благодаря ти! И да, няма никакъв шанс ;))) Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  14. Пантелей пътник си ми ти, Снежи :) Нали знаеш, че още го мисля онзи твоя сняг, дето не го сподели с мен :)
    Много хубаво пътешествие сте подарили на любимия ти, поздравления! Да ти е жив и здрав и много още пътешествия да направите!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, може още, може, докато стигнем Пантелей пътника :) Иска ми се по-честичко да забягвам нанякъде. Тази зима май всички останахме жадни за снежни картини :) Радвай се сега на пролетните, Пепи :) Благодаря ти и всичко най-добро и на вас! Прегръдки!

      Изтриване

loading...