Облечени кюфтета с моцарела


Хлебче, а в хлебчето кюфте и в кюфтето мини топче моцарела. Как ви звучи?


Първоначалната идея беше за кюфтенца със "сърце" от моцарела, сос фрикасе и червени нишки олио с пипер. Но после, вместо да се излежават "разголени" в сос, реших да им наметна по елече. И се получиха облечени кюфтенца.

loading...


Продукти:
За кюфтетата:





  • 500 г кайма
  • 1 гл. кромид лук
  • 1 яйце
  • 1 филия хляб
  • 2 с.л. прясно (или кисело) мляко
  • черен пипер
  • лимонова трева (новото ми откритие сред подправките, което слагам почти навсякъде :), до омръзване или до откриване на нови)
  • 125 г бейби моцарела на "ЖоСи"

За тестото (използвах рецептата за постната питка):

  • 275 мл хладка вода
  • 7 г суха мая
  • 1 ч.л. сол
  • 1 с.л. оцет
  • 1 с.л. захар
  • 2 с.л. олио
  • 450 г брашно
Приготвяне:
  • Първо замесваме тестото. Слагаме маята в хладката вода и оставяме да постои 10-ина минути.След това добавяме солта, оцета, захарта и олиото. Ръсим брашното и оформяме на питка. Оставяме на топло да втаса, а през това време подготвяме кюфтетата.
  • Накисваме филията хляб в малко вода, като добавяме и млякото в нея.
  • Нарязваме лука на дребно.
  • Към каймата добавяме яйцето, нарязания лук, добре изстисканата филия хляб и подправките. Омесваме с ръка до хубаво обединяване на съставките.
  • След това оформяме кюфтета, като във всяко поставяме топче бейби моцарела.


  • От тестото късаме малки топчета, които разточваме на кора с дебелина около 5 мм. Правим четири срещуположни разрези.
  • Поставяме едно кюфте в средата на питката и завиваме кюфтето с тестените "лисчета", като ги застъпваме. (Идеята, за този начин на завиване с тесто е някъде от нета, но в записките ми нямаше отметка и не знам точно от къде.)
(Изтеглих листчетата тесто под лек диагонал и единия край подпъхнах под кюфтето).

За да запазят формата си, тук-там видях, че имат нужда от фиксиране с клечка, за това направо ги нанизах на дървен шиш, по три. Ако ги подредите плътно в тава, може да избегнете шиша, но идеята, за този начин на сервиране, ми се видя по-красива.
  • Подредете ги в тава, застлана с хартия за печене. 
  • Дайте малко време на тестото да бухне и изпечете питките в предварително нагрята фурна, на температура около 180 (С) градуса.
После ми просветна идеята, че между питките, на шиша, може да се сложат гъби, лук и чушки. Ще опитам при някой следващ път и ще напиша допълнение, ако си струва.


За сервиране им подсигурете "шопска" компания :) (разбирайте салата). И ако от някъде ви подсвирне левурда, не се ослушвайте дълго - един чеснов сос ще им се отрази чудесно. 
Вчера Лидл ме зарадваха с пресни връзки див чесън (първите за тази година).
Олио, сол, оцет и листа левурда, в робота става за секунди.


И както става с повечето рецепти - времето за приготвяне не е равно на онова, другото и тук мога да кажа "имало едно време, едни облечени кюфтенца с моцарела, които свършиха преди Лидл да пусне левурдата" :) Хубавото е, че винаги може да си направим повторение :) 


Да ви е сладко и се радвайте на хубави почивни дни!

20 коментара:

  1. Прекрасни, прекрасни кюфтенца, прииска ми се да съм ти на гости, Снежи:)...много красиво и елегантно поднесени:*! А описанието на рецептата ме усмихна до последната запетайка :))!
    Прегръдка и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде, Ив, идвай ми на гости! Да мога да те гушна на живо.
      Хубаво настроение в днешния ден!

      Изтриване
  2. Снежи, направо ме запали, толкова добре изглеждат и са едни такива с настроение,направо за парти! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Поли! Прегръдка и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  3. Снежи, много обичам да се отбивам при теб. Гарантирани са ми и вкусотиите, и доброто настроение. :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че се отбиваш с желание, Гери! Винаги ми е приятно да чета коментарите ти! Благодаря ти! Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  4. "Как ми звучи?" -
    Звучи като фантазия от вкусове, аромати и красива визия, Снежи,
    като едно прекрасно продължение на разкошните воловани.
    Много оригинални нови идеи с красиви снимки и пролетно настроение,
    благодаря за удоволствието, поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милите думи, Дианче! Удоволствието е мое :) Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  5. страхотни кюфтенца, Снежи! Особено с този сос от левурда (виж аз съм запасена) много апетитно звучат.
    Поздравления за оригиналната идея!
    И хубав неделен ден на теб :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Пепи! Много ще им отива сос с левурда, но късно я пуснаха в Лидъл. Завиждам за запасите :) Прегръдки и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Снежи, усмивка сладка! Разголени, наметнати, облечени:))), тез кюфтенца с толкова сюрпризи около тях и в тях, няма начин да не ми се усладят. Страхотно презентиране! Прекрасна нова седмица, мерси, че сподели за Лидл и Левурдата:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Усмихна ме с коментара :) Прегръдки и хубав ден!

      Изтриване
  7. Снежи, звучи ми много вкусно и примамливо, и си грабвам едничко-двечки, не мога да им устоя. Прекрасна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Танче! Грабвай и да ти е сладко!
      Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  8. Ми, Снежи, и на мен ми звучи много примамливо :) То, да си призная, правила съм подобно нещо, но като мъфини и пълнени с кашкавал и е много вкусно. Но тези определено много ми харесват - как добре си ги завила! Май ще приложа идеята :)
    Слънчев следобед! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче! Ако се бях сетила за мъфини-формичките, нямаше да ги бодвам на шиш. Запомням тази идея :)
      Прегръдки и хубав ден!

      Изтриване
  9. Снежи,идва ми да изръкопляскам за прекрасната идея!Толкова апетитни рози си направила,оригинални,красиви....изобщо рецепта-фантастиш!И с тази вкусна плънка няма как да не са безкрайно вкусни!Много,много съм впечатлена!Прегръдки и пожелавам една успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  10. Снеже, такива красиви елечета си им направила и са се гушнали апетитно в тях! Чудесна идея!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване

loading...