Дестинация хасковски Минерални бани

След две поредни торти и един парен хляб е време за разходки. Хем да изтръскам главата си от натежали мисли, като кученце след баня, хем да отлюспя част от напрежението и да го пусна на вятъра, през отворения прозорец на колата.

Колкото и малка да е тази наша България, все има непознати места за виждане. И колкото повече пътувам, толкова повече разбирам, че още нищо не съм видяла. Като в оная приказка "колкото повече знам, разбирам, че нищо не знам" или пък беше "колкото повече научавам, толкова повече разбирам, че нищо не знам". Както и да е, разбрахте предполагам, че стигнах до сократовското заключение "аз знам, че нищо не знам". Може би за това всяко ново пътуване е чакано, планувано, консумирано, след това многократно предъвквано в разговори, отбелязано в снимки, запечатано в спомени, дало ми нещо ново.

Любопитен факт, според Уикипедия, е, че Хасково е на почти еднаква географска ширина със село Хасково (Ташкентска област, Узбекистан) Рим (Италия), Барселона (Каталуния, Испания), Тбилиси (Грузия) и Чикаго (САЩ). Проверих, така е, почти... но не успях да открия узбекистанското село Хасково :) Кога щях да разбера за това, ако не бях планувала Хасково за дестинация?

Три нови местенца, три бързи погледа към Хасково, хасковски Минерални бани и Храбрино. Колкото за впечатление. С лоши снимки, но с хубави спомени.

Хасково

Хасково - в представите ми си бях нарисувала друг облик на града. Но въпреки разминаването ми хареса. Първо го погледнахме от високо - от паметника на Света Богородица с Младенеца, открит през 2003 г. и записан в рекордите на Гинес.

Паметник на Света Богородица с Младенеца - Хасково

Паметник на Света Богородица с Младенеца - Хасково

Камбанарията, точно до паметника, е отворена за туристи. Градът е в краката ти.
Камбанарията - Хасково

Очарова ме наситеният цвят на този храст.


После в центъра (до сградата на общинската управа, а защо ли точно там?) видяхме "паркираната" баба Яга,


бухалчето,


различната часовникова кула.

Часовникова кула - Хасково

Интересен, в самия център, е и паметникът на завистта. Нямам близък план, батериите ми отказаха и цялата фото-разходка из Хасково спира тук.


В плановете ми бяха и възрожденските къщи - Паскалевата и на Бояджи Оглу, но си останаха там.

Хасковски Минерални бани - малко, тихо и спокойно градче. Чист въздух, топли минерални води, които по състав се доближават до тези на изворите в Карлови вари (още нещо ново научих).


Тук - там разкопани улици, да не започна да фантазирам, че съм извън България. Но като цяло много ми хареса. Далеч по-спокойно от нашия град, който също е осеян от ремонтни дупки, като раздран дамски чорапогащник. (И Хасково, встрани от центъра, страдаше от такава картина)
Имат хубав парк, с "капани" за дечица, в които попаднахме на два пъти и по-далечна разходка ни се размина.





Следва Храбрино - село в пловдивско, към което отбихме колата на връщане. Помня го от репортажите за бедствените наводнения тази година. И от офертите в интернет на комплекс "Водопада". Минахме да видим комплекса, да тестваме кухнята :)
Ето го хотела и лятната градина:




Приятно, тихо и с възможност за разходки по планински пътеки. Кухнята също е много добра.
Но селото много е пострадало от наводненията. Водопада още си го има, но не и мостчето над него.


Да не повярва човек, как ей тази рекичка е направила куп поражения.


Пътят е отбит, асфалтовия половината го няма и се минава по чакълен насип до реката. Работеше се по възстановяването на предишния облик. А той ми се стори, че е бил доста приятен. Есенните багри допринасяха за това впечатление. Както и това, че селото е планинско, с възможност за разходки до хижа "Здравец", хижа "Равнища" и Димитринино кале (информирах се за тях чрез интернет, но не изключвам възможността в скоро време да изпускам па́рата точно по тези маршрути).



12 коментара:

  1. Как красиво си написала увода, Снежи... Да ти кажа, честно и аз смятам, че още нищо не съм видяла от красотата на нашата България, а за света да не говорим:))). Покрай Хасково минаваме все транзит, но и аз съм запланувала да се разходим там. Красиви снимки си направила, показват напълно достатъчно. Малко мъчно ми стана за Храбрино. Трудно е да се съвземеш след стихия. Поздрави, мила и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам, че си от пътешествениците, Кате и на теб (предполагам), както и на мен всяко едно пътуване дава заряд. Добре, че има още местенца за виждане :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. Снежи, ти дали си почина, или си се натоварила допълнително... Имам чувството, че май е второто. Но въпреки това всяко пътуване е богатство, нали така! Благодаря ти, че ме разходи заедно с теб! И дано скоро Храбрино се съвземе, искрено се надявам. Поздрави сърдечни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съгласна съм, Гери, че всяко едно пътуване е богатство. Понякога се чувстваш отпочинал само от различните гледки, па макар и физически да си се натоварил повече :). Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  3. Не съм била в Хасково и района,благодаря за репортажа и красивите есенни багри,Снежи!Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До сега и аз не бях, просто му дойде времето на Хасково :) Благодаря и аз, Роси! Хубав ден!

      Изтриване
  4. Често посещавам Хасково, по път ми е и се отбивам. Мога да ти споделя, че в края на пролетта-началото на лятото е най-хубав. Прекрасни снимки! Разкошна разходка сте си направили, Снежи! Отбихте ли се в Загрей? - минали сте край винарната. Имат чудесен Мавруд. :)
    И следващия път да се обадиш, ей! Пазарджик ви е бил по път. ;)
    Прегръдка и хубава вечер, Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пропуснала съм Загрей, не съм го видяла на картата като опция за отбиване, но за следващия път ще знам. Благодаря, Ирме! И ако имам влизане в Пазарджик ще гледам да сигнализирам :) Прегръдка и хубав ден!

      Изтриване
  5. Отговори
    1. Весе, знаех, че видиш ли публикация за Хасково лошо ми се пише :) Нямах възможност, мила. Писах ти. Прегръдки и до скоро!

      Изтриване
  6. Харесва ми да пътувам с теб, Снежи,
    чудесна разходка и снимки - благодаря ти!
    Поздрави, хубава неделя и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване

loading...