Солени хрупкави мишлета



Капан ми трябва. Не за мишлетата, за време ми трябва. Напоследък никакво го няма, скарахме се с него (с времето) и блогът ми чака мълчаливо следващата публикация.  Рецепти натрупах няколко (не много, но все пак имам такива, които си заслужават мястото). Фотоапаратът и той като времето взе, че ми се разсърди. И ми трябва време, за да го отнеса на ремонт, да оправим отношенията. Ох, някакъв кръг се оформи...
Утешително ми действат такива гризинки, като мишлетата. Ако и някой друг има нужда от такъв тип "хапчета" ето рецептата:

loading...



Продукти:

  • 2 пълни с.л. сусамов тахан (65 г)
  • 8 с.л. топла вода (25 мл)
  • 5 с.л. зехтин (или олио)
  • 2 с.л. светла бира (или вода)
  • 40 г настърган чедър (кашкавал)
  • 1/2 ч.л. сол
  • малко смлян черен пипер (по желание)
  • 240 г брашно


Начин на приготвяне:

  • Смесваме всички съставки, разбиваме с вилица и накрая добавяме брашното. Омесваме тесто, което оставяме за 30 минути.
  • След това разточваме на тънка кора, директно върху хартия за печене и изрязваме фигурки по желание.
  • Отстраняваме тестото между фигурките.
  • Печем соленките в предварително нагрята на 200 - 220 ⁰С фурна, до зачервяване на крайчетата. Хубаво изпечени са апетитно хрупкави, тип крекери. Иначе приличат на соленки. 

1 коментар:

  1. Ех, Снежи, и ти ли с тази липса на време, чак се депресирам от този факт:(
    Така, че тези твои "хапчета" май добре ще ми дойдат!

    ОтговорИзтриване

loading...