Сироп (мед) от смокинови листа


В нашия край няма смокинови дръвчета под път и над път, но когато се озова там, където ги има, си набирам за сладко и сироп. Избирам си някоя безстопанствена смокинка, т.е. да не е в нечий двор, слагам си пликчета на ръцете и накъсвам няколко листа и ако има зелени плодчета за сладко. Първият път брах с голи ръце, още чудото интернет не се беше ширнало така, че да мога да "стъпна" на чужд споделен опит. Ходих лепкава и черна няколко дни, сапуните не ми помогнаха. И сега вече знам - никакво бране на смокиня с голи ръце.

Сироп от смокинови листа 
Рецептата е от "Вкусно с Йоли"


loading...


  • Измиваме хубаво 30 бр. смокинови листа и ги заливаме с 1 л вода .
  • Слагаме на котлона да кипнат и варим под капак 20 минутки (температурата трябва да е умерена, към слаба, за да не изври бързо, бързо цялата течност).
  • Отстраняваме от котлона и оставяме течността да изстине.
  • След това изваждаме листата, прецеждаме, добавяме 1 кг захар и отново слагаме да варим на котлона.
  • Варим до сгъстяване, като времето е различно, в зависимост от силата на котлона (горе-долу от около 20 до 30 минути). Преди да го отстраним добавяме лимонтузуто и варим още 3 - 5 минутки.
  • След това наливаме смокиновия мед в суха бутилка и затваряме. 



Сервира се със студена вода, допълнително лед (по желание) и лимон. Всеки може да си разрежда това кехлибарено вълшебство според вкуса.


4 коментара:

  1. Ovo moram još sutra da probam. :) Prvi put čujem da se pravi sok od smokvinog lista. Imam smokvu. ;)
    Javljam utiske.
    Pozdrav!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Видях на блога ти, че вече си пробвала, Драга. Много се радвам, че ти е харесал и благодаря за доверието! Поздрави!

      Изтриване
  2. Хи-хи, Снежи, ама и аз така, като теб - втора поредна година обипрам зелените смокинки в близост до хотела на морето, където почиваме. Бера си ги с голи ръце, после се измивам, не съм имала проблем. Даже тази година и мъа ми помагаше, че миналата съ дърпаше, обаче листа отказа категорично да бера:))
    В момента доварявам сладкото, чудно стана миналогодишното.
    Инак съм правила и сиропа от листа, аз го харесах, но доста хора около мен не го одобряват.
    Тази година мислех да ползвам листата за мариноване на краставички, но уви, не се сдобих с материал:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миналата година, като бяхме на морето, изпратих мъжа ми да бере смокини. Не се беше омазал като мен, но и смокините, които ми донесе бяха полуузрели. А аз от зелените имам лош спомен. Интересно ми стана за мариноването на краставичките? За първи път чувам.

      Изтриване

loading...